Bilgi İşlem Büromuz olarak yazılımsal ve donanımsal sorunlara çözüm üretiriz. SEGBİS, AGO, Donanım sorunları, Web sitesi, Laptop ve Masaüstü cihazların teknik ve yazılımsal sorunları, envanter takibi ile parça sorununda garanti kapsamındaki ürünlerin gönderilmesi ve takibi, yeni cihazların temini ve kurulumu, cihazların etki alanına alınması ve ilgili yazılımsal ayarların yapılması gibi birçok alanda birçok görevlerimiz bulunmaktadır. En sık karşılaşılan sorunlar ve çözümleri aşağıdadır.
- E-İmza ile Sorunlar:
- USB Token Cihazının ışığı yanmıyor: Farklı bir bilgisayarda çalıştığından emin olduğunuz bir USB portuna cihazı takınız. Masaüstündeki AKIS Kart İzleme Aracı programında kartınıza ait bilgileri görmeniz gerekmektedir. Göremiyorsanız sim kartınızın cihaza tam olarak yerleştiğinden emin olunuz. Bütün bunlara rağmen herhangi bir tepki yoksa cihazınızı yenilemeniz gerekmektedir. Bilgi İşlem Şefliğinde Token cihazının olup olmadığını teyit ettirmeniz gerekmetkedir. Vezneye giderek "Token Cihazı" adı altında T.C. Kimlik numaranızı söyleyerek söz konusu ücreti yatırınız. Makbuz karşılığında Büromuzdan yeni cihazınızı temin edebilirsiniz.
- "Sertifika Bozuk Üretilmiş" hatası: E-imzanızın süresi dolmuş demektir. Süresinde e-imza ile başvuru yapmadığınız için ıslak imza ile başvuru yapmanız gerekmektedir. Başvuru için tıklayınız.
- E-imza Şifresi Bloke Oldu: Bloke işlemleri için lütfen tıklayınız. Kullanmış olduğunuz e-imzayı aldığınız tarihten sonra telefon numarası veya operatörünü değiştirmişseniz 444 5 576 numarasını arayarak güncelleme yapmanız gerekmektedir. Güncelleme sonrası işlemlere devam edebilirsiniz.
- E-imzayı kaybettim: E-imzanız kaybolursa Büromuza başvurarak kayıp çalıntı başvurusunda bulunabilirsiniz.
- USB Token Cihazının ışığı yanmıyor: Farklı bir bilgisayarda çalıştığından emin olduğunuz bir USB portuna cihazı takınız. Masaüstündeki AKIS Kart İzleme Aracı programında kartınıza ait bilgileri görmeniz gerekmektedir. Göremiyorsanız sim kartınızın cihaza tam olarak yerleştiğinden emin olunuz. Bütün bunlara rağmen herhangi bir tepki yoksa cihazınızı yenilemeniz gerekmektedir. Bilgi İşlem Şefliğinde Token cihazının olup olmadığını teyit ettirmeniz gerekmetkedir. Vezneye giderek "Token Cihazı" adı altında T.C. Kimlik numaranızı söyleyerek söz konusu ücreti yatırınız. Makbuz karşılığında Büromuzdan yeni cihazınızı temin edebilirsiniz.
- Yazıcı & Tarayıcı Sorunları ve Cihaz Talepleri:
- Toneriniz bittiyse...: Her toner Büromuzdan karşılanmaktadır.
- Görüntüleme Ünitesi (DRUM) bittiyse...: Tonerinizin altındaki parçadır. Bu parçanın bittiğine dair uyarı alıyorsanız aynı şekilde Büromuza başvurabilirsiniz...
- Çıktıklarımın sağ tarafında dikey şekilde lekeler görülmekte: Bu hatanın tespiti için Toner ve Görüntüleme Ünitesini çıkartıp takınız. Aynı sorun devam ediyorsa Büromuz ile iletişime geçiniz.
- Tarayıcı kağıt çekmiyor: Öncelikle tarayıcı içerisine kağıt parçası, ataç, iğne veya farklı bir cisim olup olmadığını kontrol ediniz. Buna rağmen kağıdı hiç çekmiyor ise Teknik Birimimize başvurabilirsiniz.
- Kullanılan cihaz kırıldı / düştü / üzerine su vs döküldü: Durumu Büromuza bildiriniz.
- Yazıcı / Tarayıcı / Bilgisayar ve Yan Donanım Talebi: Cihazlar Bakanlığımızca toplu bir şekilde geldiğinden taleplerinizi bu sınırlar kapsamında karşılayabilmekteyiz. Yazıcı ve tarayıcılarınızı bulunduğunuz odada en uygun yere konumlayarak en fazla kişinin en rahat biçimde kullanmasını sağlayacak şekilde bir planlama yapmalısınız. Klavye ve mouse ile ilgili elimizdeki daha önce kullanılmış ve envanterde kayıtlı olan donanımları Büromuzdan temin edebilirsiniz. Kullanmış olduğunuz yan donanımı getirerek Büromuzla yazışmaya gerek olmaksızın farklı bir donanım ile değiştirmek kaydı ile temin edebilirsiniz.
- Bilgi İşlem Genel Müdürlüğünün yayınlamış olduğu genelgeler kapsamında, envanter kaydına uyularak bilgisayar ve diğer cihazların temini ve dağıtımı yapılmakla; bu konudaki son karar merciinin Bakanlığımızın ilgili Müdürlüğü olduğunu hatırlatırız.
- UYAP İçerisindeki Sorunlar ve Düzeltme Talepleri ile ilgili:
- Birimlerimizden biri olan UYAP Uzman Kullanıcımız destek vermektedir. 160 dahili telefon numaralarından ulaşabilirsiniz.
- Birimlerimizden biri olan UYAP Uzman Kullanıcımız destek vermektedir. 160 dahili telefon numaralarından ulaşabilirsiniz.
- VPN Sorunları ile ilgili:
- Daha önce VPN sistemini kullanmadıysanız "VPN Kullanma Talimatı" yazısını indiriniz. Açıklamaları detaylıca okuyunuz.
- Login Failed Hatası: Bilgisayar açılış şifrenizin süresi dolmuştur. Bu şifrenizi sifre.uyap.gov.tr adresinden yapabilirsiniz.
Çeltikçi Mahallesi Koza Sokak No:14 SÖKE/AYDIN
0.256.518 10 23 -518 90 85-512 36 74
kep adresi adaletbakanligi@hs01.kep.tr
sokecbsadalet.gov.tr